Hur ser rekryteringsprocessen ut och när startar urvalet?
Urvalet startar först efter sista ansökningsdag. I urvalsprocessen ingår tester, kompetensbaserad intervju och referenstagning. E-hälsomyndigheten har för avsikt att tillsätta tjänsterna i två omgångar, februari och april 2025.
Finns det någon kontaktperson som besvarar frågor om tjänsten?
Det är många sökanden till denna tjänst och vi har därför svårt att ge alla en personlig kontakt. Däremot ska vi självklart försöka ge dig svar på det du funderar på i denna process.
Om du inte får svar på dina frågor på den här sidan, vänligen lägg ett mail till oss så svarar vi så snart som möjligt. Vi kommer dock enbart kunna besvara frågor som inte hanteras på denna sida. Skicka din fråga till inforekrytering@jeffersonwells.se
Jag är osäker på om min utbildning eller erfarenhet gör mig kvalificerad för tjänsten, var kan jag få mer info?
För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla vissa formella krav. De står angivet i annonsen under ”Vi söker dig som har”. Gå in på länken nedan och klicka dig vidare till annonsen och läs mer där. Välkommen med din ansökan: Jobba hos oss
Jag behöver hjälp med att skicka in ansökan. Jag har problem med systemet.
Vänligen kontakta inforekrytering@jeffersonwells.se så hjälper vi dig vidare.
Vad är det för typ av anställning, eller tjänstgöringsgrad?
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Du har förtroendearbetstid och jobbar enligt schema för att säkerställa en bra service till vårdnadshavare och fritidsföreningar.
Jag har skickat in min ansökan men lade till fel dokument. Hur gör jag?
Tyvärr kan du inte uppdatera en ansökan själv under pågående rekrytering, det går bra att skicka ett mail till inforekrytering@jeffersonwells.se med dokument du vill komplettera med och be oss att byta ut handlingen, viktigt är dock att det framgår vilken roll det gäller.
Hur ser introduktionen ut? Börjar anställningen med en utbildning?
Anställningen startar med en utbildning där du får kunskap om E-hälsomyndighetens verksamhet och om att vara statligt anställd. Du kommer även att få utbildning om Fritidskortet och den digitala tjänsten som vårdnadshavare kommer att använda för att ansöka om detta bidrag. När det närmar sig lansering av Fritidskortet hösten 2025 kommer du få utbildning i de rutiner och stödsystem som du kommer att använda i ditt dagliga arbete. Det kommer även ges tillfälle att under utbildningsperioden medlyssna med kollegor.
Hur ligger jag till i processen och när får jag besked?
Urvalsarbetet inleds efter sista ansökningsdag därefter kommer vi löpande att återkomma till samtliga kandidater med information om processen.
Jag har problem med att logga in när jag ska göra testerna eller har fått problem när jag ska genomföra dem.
Om du har problem att logga in eller genomföra tester så ska du vända dig till AON på: sweden.support@aon.se
Supporten har öppet dygnet runt på vardagar och mellan 07-20 på helgen. Notera att efter kontorstider och på helger kan det ta upp till 12 timmar att få svar på din fråga.
Jag vill gå in och se mitt testresultat igen, men testerna ligger inte där när jag loggar in.
När du fick inbjudan till att göra testerna så ombads du skriva ner det personliga lösenordet du fick då du loggade in första gången. Det är detta lösenord som ska användas. Om du inte har sparat det, kontakta AON så hjälper de dig: sweden.support@aon.se
Supporten har öppet dygnet runt på vardagar och mellan 07-20 på helgen. Notera att efter kontorstider och på helger kan det ta upp till 12 timmar att få svar på din fråga
Jag vet inte om mitt testresultat har kommit in?
Du ska få ett testresultat på skärmen när du är klar. Om du inte har fått det så är det högst sannolikt webbläsaren som blockerar pop-up och det är därför du inte kan öppna din rapport.
Beroende på vilken webbläsare du har kräver det olika åtgärder för att tillåta pop-up. Här är instruktioner för de vanligaste webbläsarna:
Chrome: Blockera eller tillåta popupfönster i Chrome - Dator - Google Chrome Hjälp
Edge: Blockera popup-fönster i Microsoft Edge
Firefox: Inställningar för popup-blockerare, undantag och felsökning | Firefox Hjälp (mozilla.org)
Safari: Ändra inställningar för webbplatser i Safari på datorn - Apple-support
Om du inte har fått något testresultat alls så ska du vända dig till AON på: sweden.support@aon.se
Supporten har öppet dygnet runt på vardagar och mellan 07-20 på helgen. Notera att efter kontorstider och på helger kan det ta upp till 12 timmar att få svar på din fråga.
Alla kandidater som uppnår skallkraven kommer bjudas in till att slutföra några arbetspsykologiska tester. Anledningen till att vi använder test i ett tidigt skede i processen är för att hålla rekryteringen kompetensbaserad, rättvis och objektiv. Genom att använda tester i rekryteringen säkerställer vi att alla kandidater får samma chans i processen att visa sin lämplighet för tjänsten.
Jag skulle vilja göra om testet, kan jag göra det?
Tyvärr inte. Alla som går vidare får en möjlighet att besvara testerna och det är viktigt att alla sökande får samma förutsättningar.
Alla kandidater som uppnår skallkraven kommer bjudas in till att slutföra några arbetspsykologiska tester. Anledningen till att vi använder test i ett tidigt skede i processen är för att hålla rekryteringen kompetensbaserad, rättvis och objektiv. Genom att använda tester i rekryteringen säkerställer vi att alla kandidater får samma chans i processen att visa sin lämplighet för tjänsten.
Jag har sökt rollen som Handläggare men har inte hört något. När förväntas jag att få svar?
Har du inte blivit inbjuden att få göra personlighetsformulär och färdighetstester betyder det tyvärr att vi har gått vidare med andra kandidater i ett första urval. Tack för ditt intresse så långt.
Hur fungerar det med radering i er databas, gör ni det automatiskt, eller måste jag begär det?
Alla handlingar raderas automatiskt 24 månader efter det att rekryteringen är slutförd.